Wednesday, April 15, 2009

Ye, makcik...?

Lokasi: KTM Segamat
Tarikh: Sekitar 2008
Waktu: 12.50 GMT




Makcik: Assalamualaikum, nak!

Gua: Waalaikumussalam warahmatullahi wabarakatu, ape yang boleh saye bantu makcik?

Makcik: Nak tanye sikit.

Gua: Tak tanye langsung lagi bagus.

Makcik: Tren lalu pukul brape ye nak?

Gua: (dengan yakin) Dari JB-KL pukul 2ptg, klau dari Gemas pukul 4ptg. Knape makcik?

Makcik: Oh, saje nak tau. So, skarang ni kira clear la ek?

Gua: (kurang yakin sikit) Ape yang clear?

Makcik: Takde lah makcik nak balik umah makcik. Depan tu je (sambil muncung ke depan menghala ke arah umah nye). Kira skarang makcik boleh melintas railway ni lah. (cakap omputih siap)

Gua: (hilang terus keyakinan diri) Hah, yelah. Jalan elok2 ye makcik. Jatuh bangun sendiri.

Makcik: Terima kasih ye nak.

Gua: Same2..(blank)



Siolan...
Makcik tu dah game gua!!!





Gua lebih yakin,

17 comments:

Budak Panjang said...

awat hang tak pi pimpin dia kat tengah2 railway tu, hang tinggal ja dia kat sana. jangan lupa ikat oke!

♥CHU♥ said...

makcik tue bosan.
nak maen game jap sblom blk uma masak.
haha.

♥ sOFIa ♥ said...

ngahahaha
apa punya mak cik daaa

kalau dah tau rumah sberang jalan
hafal ah jadwal keretapi

poodaahh :P

akizaki said...

panjang: tlg gua ikat die next time ok..?

chu: jauh gak die main..

sofia: dh tua..cpt nyanyuk..

mamma mia! said...

kah3 die tgok ko nsem kot.. bley thn gak taktik die ngorat.. taktik tu baru lg tu.. fresh.. bg p la.. slalu lelaki pki taktik tu.. xpe2 pnglmn ye tu.. hua2.. skrg ko da tawu kn mne umh makcik tu??jeng3...

ZARA ALUWI said...

Dia bekenan dengan lu... bukan aper... nak usha, jadikan lu calon menantu...

'hensem budak ni, kalau ler dapat jadik calon suami si Timah...'

e k i n ♥ said...

sje nak ngorat tue aki...
hehehhe

NIMI♥ Co. said...

game??game lintas jalan ke

Mee Chee said...

hahahaha...aku mcm penah dgr je cite ni dlm era....same la cite ko dgn cite apek ek..heh ;p

akizaki said...

mamma: haha..anak dia baik dowh..

zara: timah pn timah la..

ekin: makcik tu mmg up to date lah..

nimi: lalu lalang huha...

meechee: cane gua nye true story di manipulasi nie..?hamsap!

priandhani said...

masih belom ngerti, ki...

♥ Neng Aia ♥ said...

makcik-nya kok ga jagain toh? malah dibilang jatuh bangun sendiri.. ckck..

norule said...

patutnye d larang.
aki.aki.

akizaki said...

prinadhani: emang nya gi mana ya mau explain..duh

neng aia: gue ga waras ketika itu dong aia...

norule: line clear cik norule..xpe lah..

joegrimjow said...

kekeke
btol ke m,ak cik?
ntah2 .....

eeeiii

Mee Chee said...

haa..tu la..ko suh diorg bayar royalti kat ko..hak cipta tu...kekekeke ;p

akizaki said...

joe: btol dol..lg tue dr mak aku..

meechee: kira halal lah..next time gua claim..